Piggelin!

Det här ska inte bli någon träningsblogg. Jag lovar och svär. Men jag måste bara reflektera över en sak.

Nu har jag tränat två gånger, och båda gångerna har jag nästan stutsat hem - och fortsatt som en duracellkanin när jag kommit hem. Jag är helt enkelt skit pigg. Nåja, alla har vi hört att man blir pigg av att träna, men det konstiga är att det har inte haft samma effekt tidigare gångert jag har tränat. (För det har faktiskt funnits sådana perioder.) och går jag med stavar kan jag bli piggare, men inte alls på samma sätt.

Så, vad beror det på? Sällskapet kan ju vara en bidragande orsak. Eller kan det handla om att det är mer omväxlande träning än vad jag har utsatt mig för tidigare? Förut har jag ju cyklat eller simmat, nu har jag ju gjort tre olika aktiviteter. (Crosstraining, löpband - fast i raskpromenad tempo ocgh cykling), tja, jag vet inte. Men det ger ju en helt klart effekten att det känns roligare, för att jag vet att jag kommer bli pigg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0