Provocera mera.

Jag har skapat lite kategorier för bloggen. Det är trevligt, tänker jag, men jag vet inte riktigt vad de gör för nytta. Eller om jag kommer använda dem. Jag är rätt dåliga på att kategorisera saker, mest för att jag ofta tycker saker flyter ihop.

Ska väl i alla fall försöka (såsmånigom) lägga upp bloggen på diverse blogghorsidor, ni vet sådana dära som ska ge fler läsare. Vete fan om det fungerar, men väl värt ett försök gissar jag. Skriver man jävligt provokativa rubriker kan det fungera, tror jag. Men inte annars. Det är ju så. Inlägg med rubriker som folk reagerar på blir lästa. Resten blir det inte. Folk fungerar så. Vilket inte är konstigt, jag är likadan.

På skoj skulle jag vilja köpa upp en reklamplats på typ tuben. Och så skulle jag göra någon spännanade reklamskylt. Typ: "Ett gömt behov. Googla det." Undra hur mycket läsare man får då? Det vore ett intressant test, för att se vad reklam de facto gör.

Fast, jag vet inte om jag egentligen är sugen på en massa läsare. Då känner man enorma krav på att skriva genomtänka inlägg varje dag. Det har jag inte tid med, därför blir det (ofta) sånt här ordbajsande. Det är jag desto bättre på. Men jag har förstått det som att stor-bloggare får massa reklamgrejs. Och det är ju nice. Gratis är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0