Sminket har hittat heM! (nästan)

Till allas glädje (speciellt en persons) så är smink-påsenes ägare hittad. Så här gick det till:

På kvittot stod det telefonnumer till affären som sminket var sålt i. Jag ringde på vinst och förlust, och tänkte att de på något sätt kunde spåra kortnumret till ägaren. Så jag ringer och berättar mitt ärende. Tjejen säger då typ: "Detta är helt osannolikt. men står det johanna på kvittot?" Vilket det gjorde. Så berättar hon att hon sett att hennes kompisar har tappat bort sitt smink på facebook. Så ägaren var upphittad! Jag gav tjejen mitt telefonnummer och bad henne ge det till hennes kompis - så ringde kompisen strax efteråt.

Och hon var verkligen jätteglad - sa att hon fick hopp om mänskligheten och allt möjligt. Jag blev lite glad, faktiskt. Känndes fint att göra en människa så glad utan speciellt mycket ansträgning.

På lördag ska jag in till stan och träna (om nu inte den eventuella förkylningen sätter stopp i träningshjulen) så då ska påsen återbördas till dess riktiga ägare. Fan, vilken solskenshistoria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0