Utvecklingssamtal

Idag begav jag mig ut till Enskede dalen och satt och prata om utvecklingssamtal en heldag. Hur vi ska få utvecklingssamtal som bygger på läroplanen och inte är bedömande. Det är lättare sagt än gjort, och innan lunch tänkte jag att vi nog aldrig skulle komma fram till någonting. Efter lunch kom vi i alla fall framåt och jag tror att det kan bli riktigt, riktigt bra.

Fredag om en vecka ska vi ha planeringsdag, eller vad man nu ska kalla det. Då ska vi diskutera utvecklingssamtalen utifrån läroplanen med våra kollegor. Deras tankar och åsikter ska vi sedan ta med oss och binda samman det till en helhet.

Ibland är det jävligt kul med sådant, även om det är tufft för hjärnan. Man är inte van att sitta still en heldag. Var riktigt skönt att gå och träna efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0