Bohemia Bagel

Bohemia Bagel, min nya älskling. Jag ramlade på detta ställe av en slump, när jag kollade upp hotellet och vilka matställen som fanns i närheten för en enklare middag första dagen. Och vad jag är glad för det!

Nej, det är inte det billigaste stället (absolut inte det dyraste heller), och det är inte äkta tjeckisktmat ni får. Utan här serveras amerikanskt. Första dagen åt vi kycklingvingar med selleri och morot att dippa i bluecheesesås. Detta fick vi betala ca 130 tjeckiska kronor (mortsvarande kanske 50-60 kr).

Men det är något med stämninge här, folk sitter och tar en öl, snackar, det spelar soft musik och det är så där dunkelt som är härligt. Bäst är bordet i hörent där man ser hela restaurangen, plus vad de gör bakom disk. Där kan man sitta och dricka många (förhållandevis) billiga drinkar.

Ni kommer inte minnas detta ställe för den goda maten, eller de billiga priserna. Men ni kommer minnas det för att ni känner er välkomna att sitta där i många timmar, och bara vara. Personalen är trevlig, väldigt bra på engelska och tillmötesgång.

Och ni, de har Wi-FI, ett plus. Senaste frågade de även om vi skulle dela eller betala tillsammans. Det kändes väldigt fräsch och bra, i detta land där folk förutser att att Toni ska betala. Så där får de ytterligare ett plus i kanten!

Mitt Bohemian Bagel, alltså det jag rekomenderar, ligger mittemot Park hotell, åk med spårvagnen och gå av vid Veletrzni, sen är det bara att fortsätta en liten bit rakt fram!

Kommentarer
Postat av: Toni

Gamla fina Bohemian Bagel. Jag saknar det. Man behöver ett hak i varje stad där man känner sig hemma.

2011-08-02 @ 22:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0