Det svåra med att starta projekt

Har startat ett litet blogg projekt, en bild för varje dag med ett tema. Självfallet har jag inte kommit på sakerna själv, så smart är jag inte, men sno idéer, det kan jag. Så under kvällen har jag roat mig att hitta bilder att lägga upp, som passar till rubrikerna, och en av rubrikerna har jag gjort om. "En bild på din mage", vem fan är intresserad av att se ens mage? Jag skulle inte vara intresserad av en sådan bild, så den fick göras om efter mitt tycke och min smak. (Det kommer alltså publiceras en bild varje dag.)

I alla fall har jag kommit fram till två saker, först och främst att projektet är svårare att ro i hamn än vad jag trott. Dels att det är svårt att komma på vad man ska ta för bilder, men också att avsaknaden av bilder har gjort det svårt. Jag har med andra ord tagit alldeles för lite bilder i mina dagar, samt att en hel del av bilderna jag vill dela med mig av är tagen med gammaldags kamera (!!), plus att jag verkligen är bra på att radera  bilder och har bilderna på två olika datorer. Det sist nämnda kan jag kanske göra något åt imorgon, om jag hinner. Vi åker till Värmland då, så det kanske blir svårt. Ska i alla fall bli bättre på att ta bilder. Och spara dem, någon gång är de bra att ha. Det har i alla fall slutat med att jag har fått tigga runt bland mina vänner, för att få bilder på dem, men det gör mig egentligen inte så mycket. Men lite mer besvärligt blir det...

Sen har jag även insett hur mycket fina människor jag har i mitt liv, människor jag verkligen bryr mig om och älskar. Ingen nämnd, ingen glömd. Jag är en lycklig lottad själ som får ha er i mitt liv!

Nu är det dags att sova. Imorgon blir det att ordna inför avresa och vara hemifrån i 5 dagar. Samt packa och lite ärenden på stan innan den 3 h långa bilresan börjar.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0