Ett litet, men trevligt, sömnpiller.

Gårdagen var intensiv, men rolig. Jag var så trött vid 23.00 att jag bara ville sova, men, Herr T fick mig att se Trassel. En recension kommer senare! Efter det slockna jag nästan direkt, så att sätta sig och skriva blogg var det inte tal om. Får bli nu istället!

Förmiddagen var lazy, jag läste, pysslade, löste korsord och såna där riktigt ta det lungt aktiviteter. Vid 14 - snåret så kom Herr Ts syster över och allihoppa åkte till Kristinehamn, vi skulle nämligen fira att Herr Ts mamma fyllde år.

Först iväg till Picasso och äta den obligatoriska mjukglassen doppad i choklad. Chokladen stelnar och det blir så gott! Är egentligen inte vidare fan av mjukglass, men just där, vid Picasso, är den fantastiskt god. Samtidigt ringde min läkare och det var bra, trodde hon skulle ringa först på måndag. Då skulle jag vara i Prag och medicinen slut, så det hade inte varit något vidare.




Sen tog vi en tur till Ica Maxi. Sista vintern vi bodde där så rasde taket in på grund av all snö, stod en del i tidingarna om det. I våras öppnade de igen, men vi var där först nu. VIlken fräsch och modern butik! Öppna ytor, ett apotek inne i affären, glasdörrar för ALLA kylvaror. Såg verkligen proffisgt ut, nu får vi hoppas på att det inte händer några mer olyckor. Köpte mig i alla fall en mascara (köpte en häromdagen som var kass, inskaffade mig en ny nu). En Max factor false lash effect, den hade fått bra betyg i Aftonbladet söndag, så jag tänkte att den provar vi. Till det blev det en till ögonskuggspenna, sån där kladdig. Så blev det två par skor också, ett typ par badtofflor och en sandal. Det var inte riktigt meningen... Tog ut medicinen med, och tog reda på om jag behövde intyg för att ta de genom tullen. Det behövde jag inte, men bra att de kan svara så snabbt. Man vill ju inte åka dit för smugling och hamna i ett tjeckisktfängelse. Hua! (Någon gång ska jag skriva och berätta om medicinen också, vad det är och varför. Men inte idag.)

Sen en sväng ner på stan - skulle egentligen inte ha något, men kom hem med ett par byxor, 2 vidatoppar och ett linne. Och inget var svart! Jag är stolt.

Sen begav vi oss till restaurangen Thanh Tai Palace, det besöket får en egen recension tror jag.

Det var dagen i Kristinehamn det, på hemväg somna vi i bilen och sen var jag seg resten av kvällen. Det vart långt, en novell.. Tänk så det blir ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0