Förvandlingen

Jag packar min väska och förvandlas helt plötsligt till en gubbe. Hur kommer sig detta? Vad är det som händer när väskan blir packad?




Leonard Cohen. Jag lyssnar, lyssnar och lyssnar och tycker om nästan varje låt. Det är kört för mig, snart växer skägget. Det är jag alldeles säker på. Hur kommer det sig då? Allting börjar med mitt favoritcitat:

There is a crack, a crack in everything. That's how the light gets in.

Ett citat som nog kan förklara mycket av min inställning till människor, ja kanske till hela livet. Citatet kommer från Anthem, är snäll nog att lägga upp ett klipp åt er. Och på den vägen är det.

(Mamma och pappa - bli inte tokiga nu. Citatet kommer även bli min nästa tatuering. Tänkt länge och bestämt mig. Någon gång efter sommaren blir det av.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0