Harry Potter och Dödsrelikerna del 1

Så satt man här igen då, och såg en över 2 h lång Harry Potter film. Jag har sett alla, men inte läst samtliga böcker. Jag fuskar lite sådär, det tycker jag man får.

Skådeselearinsatserna säger jag inte mycket om - de kan sina roller och det ÄR ju sina karaktärer. Det går inte att säga något om det. Däremot märker jag att jag inte minns vad som har hänt i senaste filmen, eftersom jag har sett de med ganska långa uppehåll. Det blir lite av ett problem, svårt att veta vem som är vem (det är mycket namn!) och komma ihåg vad som har föranlett det som händer i denna film.

Dödsrelikerna del 1 känns verkligen som filmen när Harry och Co blev vuxen, den är är mörk rakt igenom och de ljusa scenerna som har funnits i tidigare filmer känns som bortblåsta. Jag har även svårt att se att denna film skulle vara lämplig för barn, vid flera tillfällen skvätter jag till ordenligt - jag blir riktigt rädd! Filmen känns även lite lång, men böckerna är ju det med, så det kanske är förståligt? Detta till trots av att många scener går fort och är fyllda med action.

Men självklart kommer jag se även den sista delen, jag vill ju veta hur det går! So, don't kiss and tell!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0