Recension: Aya Sofya

Efter en rundvandring på söder bestämde vi oss för detta ställe, maten såg lockande ut, fanns ledigaplatser på uteserveringen, och maten lät god.



Det visade sig vara en resturang med turkisk inriktig, och även här var maten god! Jag beställde entrecot, som var grillad, med någon typ av fetaost och vitlöksröra. Mycket god! Till detta var det en sallad, BBQ-sås samt ris och potatis. Kändes ovanligt att man fick både potatis och ris, vilket var trevlig. Ris, som kan vara torrt och tråkigt var saftigt och smakade faktiskt någonting, inte helt vanlig med ris. Vi kom fram till att potatisen var bakpotatis, som var uppdelad och grillad. Det var gott, men den kunde ha varit mer saltad. Personligen hade jag velat haft köttet lite rödare, men det är väl en smaksak. Herr T beställde fetaost fyllda köttfärsspett, med samma tillbör som jag. Även han var nöjd, men höll med om att potatisen var lite för dåligt saltad. Han hade även velat ha mer av den goda BBQ-såsen.

Det blev tre öl och en kaffe, och jag betalade, med drick 350 kr för detta, och det kändes som ett pris som jag var villig att betala utan att problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0