Recension: Baksmällan II

Återigen får vi träffa på svensexegänget från baksmällan. Denna gång är det Stue som ska gifta sig. Med den senaste svensexan i färskt minne bestämmer han sig att han ska ha en lugn svensexebrunch. Så klart blir det inte riktigt så, utan två dagar innan bröloppet tar hela gänget, plus den blivandes brudens lillebror Teddy en öl på stranden. På morgonen vaknar de upp i ett hotellrum i bankok, Stu med en ansiktstatuering, en apa på rummet och Teddy saknas.

Samma upplägg som förra filmen - en galen natt som ingen minns, ett exotiskt djur på rummet och en person saknas. Förra gången var det hysteriskt roligt, fungerar det även denna gång? Ja, det gör ju faktiskt det. Jag skrattar mig igenom filmen, sakerna som händer i denna film är om möjligt sjukare än ettan. Roligast är ändå Chow och Allan som är två helt fantastiska karaktärer, de får mig att skratta högt flera gånger.

Jag lider inte av att de känns upprepande, även om jag inser att historien känns skriven en andra gång. Skulle det fungera en tredje gång? Nej, jag tror inte det, men det beror på hur mycket nya sjuka saker manusförfattarna kan komma på.

Filmen är helt klart sevärd, du kommer skratta högt flera gånger, om du har någon humor vill säga. Speciellt roligt är det när Stu återigen har trasslat till det med en hora, mer än så säger jag inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0