Recension: Thanh Tai Palace

Thanh Tai Palace

EN thailändk restaurang i Kristinehamn, fungerar det? Nja, de är tvugna att både ha Kinamat och mongoliskbuffé på menyn, men de Thailändskarätterna är ändå det som får störst plats på menyn.

Jag går dit med Herr T:s familj, och funderade på att ta den mongoliskabuffen. Den är god, och det känns alltid bra att se maten när den tillagas. Tyvärr så serverades den inte när vi var där. Jag valde i stället fläskkött med champinjoner och bambuskott. Och det var väl helt okej gott, även om det alltid känns tråkigt när man upptäcker att champinjonerna är ifrån en burkl. Varför kan de inte kosta på sig riktiga? Maten var även väldigt salt, men det gick att äta. Helt okej gott, jag förväntat mig inte mycket mer.

Vi sitter utomhus och bli serverade av någon som verkar vara ägarens son. I hiphop kläder delar han ut bestick och ta bestälningar, och det märks att han inte har någon utbildning. Han sträcker sig över hela bordet och lägger gafflar och knivar på fel sida om varandra. Han är i alla fall trevlig, vilket är ett plus.

Alla verkade vara nöjda med sin mat, men Herr T som tog en typisk thailändskrätt verkade tycka att det var riktigt gott. För min mat, plus en öl, fick jag betala 150 kr ungefär. Helt klart överkomligt.

Ett ställe som fungerar och äta på, men som jag kunde gissa, inte har det där lilla extra. Däremot är de fina morotsfjärillarna som två av oss får ett fint inslag, och det skapade diskusioner om hur de hade gjort de. Alltid kul med sådana inslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0