Semester avslut

Jag har haft sköna dagar på Arholma, sol, bad och vin. Om några timmar åker vi tillbaka hem, och imorgon börjar allvaret med jobb igen. Det känns som jag de senaste dagaran även har tagit semester från blogg och socialamedier. Det är skönt, det kan behövas. Ett andrum, på något vis.

Semester har varit fin. Vi började i Värmland och hade ett intensivt scema, med mycket aktiviteter. Det var roligt, men tiden gick så klart fort. Sen hem några dagar för att åka till Prag, denna fantastiska stad. Och så vända i dörren igen och vara på Arholma nästan en vecka. Det jag saknar är väl några fler dagar hemma, men annars har det varit en fantastiskt fin semester. En av de bästa, måste jag säga. Men så kanske man säger varje år?

Nu är det tillbaka till vardagen och men den lite lätt börja jobba-ångest. Det handlar inte om att jag inte gillar mitt jobb, jag älskar det. Jag har bra pedagoger i min arbetsgrupp, kommer säkert få en super härlig barngrupp och det är ett utvecklande och stimulerande arbete. Nej, det handlar om att när man börjar arbeta så blir mitt liv, och mina rutiner, helt plötsligt styrt efter jobbet. Och det är ingen rolig känsla att gå tillbaka in i, att ens liv måste styras efter arbetstider. Men, imorgon vid den här tiden har den känslan försvunnit - då är det vardag igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0