Dag 3: En film som fick dig att gråta

Valet blir enkelt, det var den senaste filmen jag såg som jag grät till. Och som jag grät. Jag har nog aldrig grinat så till en film tidigare. Prayers for Bobby heter den, och jag skojar inte, de sista 45 minutrarna grät jag mer eller mindre konstant. Och snora, som jag snora! (Jag hade läst att den var sorlig och att folk gråtit till den, men, jag tänkte efter ca 40 minuter att jag skulle klara mig, sen drog det igång kan jag lova..)

Första delen av filmen handlar mest om Bobby, som inser, mot sin vilja, att han är homosexuell. Detta kommer fram till hans mycket kristna familjen, som står vid hans sida i försöken att göra honom frisk.. Andra delen av filmen handlar om moderns vånda efter att Bobby har tagit sitt liv...

Tror bara den finns på engelska, utan text. Men se den för gudsskull, den är så värd det! Den är mörkt, men den ger också ett litet hopp, hur konstigt de än låter.

Bygger på en sann historia bör tilläggas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0