Dag 22 - Det här upprör mig

Oj, vad ska jag välja av allt som upprör mig? Det finns så mycket.

Idag väljer jag att skriva om människor som inte får vara den de är. Att det finns nationer i världen som inte tillåter dig att tycka, tänka, tro och eller älska den du vill. Det upprör mig att i 2000-talets Sverige att kvinnor och män inte har lika löner, samma vilkor. Det upprör mig att alla inte kan stå för den de är på grund av vad andra människor ska tycka och tänka. Att det inte är en självklarhet att du ska få vara den du är...

Det upprör mig att folk tränger sig i köer, och inte kan förstå vanligt jävla hyfs.

Att människor dör av svält, medan andra av fetma, i samma värld gör mig upprörd. Vi borde kunna fördela bättre.

Ja, listan är lång. Mycket längre än de här. Men det är en liten del av allt som upprör mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0