På vift i Tensta

Jag var i Tensta idag. Hade skrivit ett rätt långt inlägg om det via mobilen, med bild och allt. Men det ville inte fungera.. *mutter, mutter* (haha, förklaringar mellan stjärnor, hade jag nästan glömt bort)

Jag och min kollega Linda skulle hem till en annan kollega som fyller år. Jag möte henne vid tunnelbanan, det var torghandel och mycket folk i rörelse. Och för första gången på länge kände jag mig... annorlunda. Jag var helt enkelt en av få med svensk etnicitet (jag pratar då inte om vem som är svensk och inte, är du svensk medborgare är du svensk. Basta.) Segregrationen blev smärtsamt tydligt, och jag kände mig som en resenär från ett annat land som alla kollade lite underligt på. Märklig känsla.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0