11/9

Alla minns vi var vi va. Jag satt i mitt rum, tittade på tv och pratade med en kompis i telefon. Jag var 15 år och förstod att det jag såg var modernhistoria och helt galet. Senare har jag insett att de var mitt första "minns du var du var?" tyvärr har de blivit några sen dess. Självklart går tankarna till alla anhöriga och familjer, men 11 september ändrade världen för alla. På en dag levde vi i en värld där terrorbrott var och är en del av vår dagliga risk. Alla vet att de kommer hända igen men man vet aldrig när. För mig personligen fick jag också ett uppvaknade. Jag var 15 och förstod något jag tidigare bara annat. Att alla människors liv är inte lika mycket värda i allas ögon, att vi och media ser värre på vissa människors död än andras... Och det gjorde mig då så oerhört arg, mitt i chocken. Hur minns ni 11 september?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0