Dag 01 - Presentera mig själv

Hej,
Det här känns lite fånigt, eftersom ni som läser denna blogg förmodligen känner mig. Men jag ska i alla fall presentera mig, för så lyder rubriken.

Jag heter Moa, är 25 år men blir 26. Min ålderångest är brutal, varje gång jag tänker på att jag ska bli ett år äldre får jag ont i magen. Jag har så mycket jag vill göra innan det är försent, och tiden bara går och jag gör inte allt det där. Men det kommer, det gör det.

Jag bor i Stockholm, i ett inte så fancy òmråde. Men det är ett förstahandskontrakt och det är jag glad för. Jag har en sambo, jag kallar honom Herr T. 6 ½ år har det blivit tillsammans, och vi har väl bott ihop i typ 5 ½, det är helt otroligt.  Så klart har jag en mamma och en pappa, och så en storebror. Jag skulle vilja ha katter också, men inte så mycket nu, utan mera förr. Det saknas tid för tillfället.

Jag arbetar med världens bästa yrke - förskolelärare. Förskolan ligger Spånga och jag är biträdande förskolechef. Vilket låter finare än vad det är - men jag är grymt stolt ändå, jag har arbetat på min arbetsplats i 1 ½ år. Min starkaste sida är att jag har en bra värdegrund, även om det inte går att tacka mig så mycket för som mina föräldrar. Min minst braiga sida enligt mig är att jag är så förbannat rörig. Det får mig att vilja skjuta mig mellan varven.

På min fritid ser jag på tv-serier, tränar. löser korsord och kollar film. Gillar och resa, men gör det för sällan. Försöker träffa mina vänner så ofta som möjligt, men jag har alltid lite dåligt sammvete för att det blir så sällan. Speciellt de som inte bor i stan. Men jag hoppas de vet att jag tycker om dem. Det är det viktigaste tror jag: trots att jag är kass på att ringa och höra av mig. Men utan de är jag lite tom, det är en mycket viktig del av mig. Har liksom en rätt socialnatur. Jag gillar folk. Och att prata. Prata är fan bland de bästa som finns.

Duger det?


Kommentarer
Postat av: lillavild

Personlighetsbeskrivning också!! Dina egenskaper!

2011-09-15 @ 16:25:37
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: Moa

Då lägger vi till det då!

2011-09-15 @ 17:10:11
URL: http://ettgomtbehov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0