Dag 07 - Min bästa vän.

Jag har inte haft en bästa vän sen 7:an eller 8:an. Sen fick jag något som jag nästa anser är ännue bättre. Nära vänner. Idag skulle jag säga att jag har 6 - 7 stycken nära vänner, det går lite i perioder, men de flesta är konstanter och har varit det sen.. gymnasiet? Eller längre.

Hur vet jag då att det är en nära vän? Det är när behovet av att höras varje dag har försvunnit, för man vet att de finns där. De ringer när det är upp och ner, och om man inte har setts på länge - ja, då är det som det inte har gått många minuter sen sist. Den självklara känslan av att vara. Och dom som jag idag anser är mig nära, ja, de kommer förmodligen finnas där när jag göra mina sista dagar med.  Och jag hoppas ni vet vilka ni är.

Förresten, Hellström säger det som jag känner om mina vänner, på ett ganska bra sätt (även om låten snarare handlar om en annan typ av kärlek.)

De kunde säga vad som helst till mig, de kunde dra åt helvete
men ett enda ont ord om dig har alltid fått mig upp i ringen






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0