Filmer med oväntade slut.

Idag har jag sätt alldeles för mycket film. Det är ohälsosamt att se så mycket film som jag har gjort - jag har eventuellt tappat räkningen. Men det är ett bra tidsfördriv, inte sämre än att slöglo på tv, bättre kanske till och med. Här får man ju i alla fall ett intelligent avslut.

Den sista filmen jag såg, Dream Boy, var bra, men sen blev den lite läskig. Och så sluta den inte alls som jag ville att den skulle sluta. Jätte otillfredsställande, oväntat och konstigt. Jag hatar sådana filmer, alltså, filmerna får gärna ha oväntat slut. Det är bara bra, och det behöver inte gå som jag vill, men när slutet blir oväntat på det sättet att det inte finns någon logisk förklaring i det - då blir det bara minuspoäng. Så var det nu, så blev det sorligt också och det gjorde inte det hela bätter. Så, filmen var bra tills de sista 10 minutrarna..... Sen blev jag besviken och tyckte det var ett alltför märkligt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0