Recension: Cardamom

Innan Veronica var vi på den Indiska restuarangen Cardamom (t-bana rådmansgatan), tyvärr var vi ganska ensamma om att vara där, men vi kom dit tidigt, klockan 17.00.

Vi bestämde oss för att bara äta huvudrätt, men kyparen bjöd på förrät i form av sallad och papadam. Mycket trevligt att bli bjuden på det, och oväntat. Har aldrig hänt mig förr.

Jag beställde lamm korma, och Herr T Lamm Balti. Min mat hade etiketten mild, men för mig innebar det en perfekt hetta. För hettan fanns där, även om den inte tog övertaget. Lammet var inte så där segt som lamm kan bli, men ett visst tuggmotstånd fanns ju. Naan brödet vi beställde till var mycket gott, och passade perfekt att doppa i såsen från grytan.

Herr Ts mat var märkt "farily hot" och som han sa: "Om jag gjorde det här hemma, skulle jag försöka att få det till den här styrkan." Och det är sagt av en man som har en förkärlek för hetmat. Vid första tuggan "Ja, hett skulle jag säga att det var." och jag såg allt att ögonen tårade lite. Så, min rekomendation är att ni kanske börjar med den milda smaksättningen om ni är oerfarna av starkmat.

Det blev ingen efterätt, men en kaffe, som de också bjöd på. Väldigt trevligt även det. När kyparen kom frågade han Herr T om styrkan var bra på maten, ett inslag som Herr T uppskattade. För mig kostade det ca 200 kr, med mat och en öl.

Ett ställe att rekomendera för en indiskmåltid, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0