Vad hände med?

Red.s anm.: Det blir en lista 1-30, har fått en positiv kommentar. Så då kör jag, senare idag.

Igår tittade jag på "Vad hände med?" programet där Alex Schulman, Pernilla Whalgren, Ann Söderlund och Jonas Gardell (love) i listform diskuterar stjärnorna som försvann. Det finns problem med programet.

1, Programet borde vara gjort av Filip och Fredrik
2, Ingen tar en naturlig ledarroll vilket gör att det blir lite rörigt.

Men va fan - det spelar inte så stor roll - för Jonas är ju med. Jag älskar Jonas, han är utan tvekan roligast i Sverige, men ändå med det där allvaret jag gillar. Sen att han efter halva programet verkar inse att det inte finns någon klar ledare och börjar ta allt för mycket plats, ja, det är lite störande, men förlåtet eftersom det just är Jonas. Han är ju sån, det är ju hans grej liksom.

Men det märks att det är en udda kombination. Pernilla och Jonas verkar inte vara bästa kompisar. Som när de pratar om Nalle Knutsson, dialogen gick typ så här:
Ann: Var han en tafsare?
Pernilla: Nej, han är ju super bög
Jonas: Har vi uppgifter på det? Har han sagt det?
Pernilla (blir lite osäker): Nej, men jag läste någonstans för ett tag sen att han erkännde att han var bi
Jonas: Jag, som öppet homosexuell man, måste bara säga att det inte är något man erkänner. Det är inte ett brott som erkänns. Möjligtvis kan man säga att man medger det.

Jag minns inte exakt val av ord, men typ så gick det till. Och då blir jag lite glad. Först för att han ifrågarsätter om programmet ska outapersoner som eventuellt är i garderoben eller om vi ska föda folks stereotypa bilder av bögar. Det gillar jag. Och sen hur han hugger på att hon använder ordet erkänna, det är bra att han säger i från. Då blir jag glad. På samma sätt som jag blir glad när de gör en liknelse mellan Björn Borgs ex och Crazy Frog. Att han inte tycker det är shysst att göra så mot en människa som förmodligen inte har det lätt. Det är fint, det är sånt som får mig att gilla Jonas lite extra. (Samtdigt blir jag lite ledsen på Pernilla, men jag har inte så höga förväntningar på henne.)

I detta program var det Pernilla som höll i listan. Den som jag var minst intresserad av, kommer i alla fall fortsätta se för Jonas lista måste jag bara få presenterad för mig.


Kommentarer
Postat av: lillavild

tänkte skriva om programmet i min blogg men det blev inte så. jag tittade självklart då jonas skulle vara med, men det visade sig vara ganska mysigt ändå, jag som älskar såna där listprogram. men det stämmer, det fanns ingen klar ledare och det gjorde det lite rörigt. men jag håller inte med om filip och fredrik, är sjukt trötta på dom, dom är så enormt kära i sig själva. skönt att det inte var dom, får jag säga!

2011-09-15 @ 13:16:01
URL: http://lillavild.blogg.se/
Postat av: Moa

Ah, jag tyckte nog verkligen som de kändes som en F och F produktion!

2011-09-15 @ 15:04:17
URL: http://ettgomtbehov.blogg.se/
Postat av: lillavild

jo, de gillar ju att lista saker. men jag är glad att det inte var det :P

2011-09-15 @ 16:18:31
URL: http://lillavild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0